سهم‌خواهی و سهام‌خواهی، عامل بحران اخیر مهاب قدس

در نامه گروهی از کارکنان مهاب قدس درباره علل اخراج کارکنان به اسم خصوصی‌سازی، به سیاست مدیرعامل در اختصاص ۱۰٪ سهام شرکت به گروهی محدود اشاره شده است.

در نامه‌ای که گروهی از کارکنان شرکت مهاب قدس منتشر کرده‌اند به جلسه‌ای اشاره شده که مدیر عامل به مدیران گفته است که واگذاری ۱۰٪ سهام میان تعداد کمتر پرسنل راحت‌تر خواهد بود.

از هفته‌ها پیش گروهی از کارکنان فعلی و اخراجی شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس تلاش کرده‌اند وضعیت جدیدی که به حذف بیش از نیمی از کارکنان انجامیده را به عرصه عمومی بکشانند. گزارش روزنامه اعتدال از روند خصوصی‌سازی این شرکت آغازگر تنش‌های جدیدی میان مدیران فعلی و کارکنان اخراجی بود.

انتشار مکاتبات درون سازمانی مهاب قدس نشان می‌داد که نگرانی‌ها نه از ماه‌های اخیر که از حذف تدریجی نیروهای کارشناسی در سال‌های قبل آغاز شده است.

مهندس ساحره صفوی جانشین مدیر امور سد و نیروگاه و مدیر بخش هیدرومکانیک مهاب قدس سال پیش به‌هنگام بازنشستگی خطاب به مدیرعامل شرکت نامه‌ای نوشت که راهی به رسانه‌ها نیافت. این مدیر پیشین در این نامه که میان کارشناسان شرکت دست به دست شده بود، نسبت به از دست رفتن “پویایی” شرکت و افزایش متوسط سنی کارشناسان و “بی‌محتوا شدن شرکت از درون” واکنش نشان داد.


روز گذشته نامه‌ای از درون مهاب درباره رخدادهای پیش آمده دلایل اخراج بخشی از نیروها را به‌زبانی دیگر تشریح کرده است: “ما در اين نامه سعی كرديم ابعاد مختلف فساد سازمان يافته در شركت و بلاهايي كه سرمان مي‌آورند تا درصدي از حقوق ناچيز دريافتيمان را به عناوين مختلف از ما كم كنند تا جيب خودشان را پر كنند را تشريح نماييم. البته همه همكاران محترم و دوست داشتني مهاب از بيشتر اين مسائل آگاه هستند فقط فعلا به اقتضاي شرايط سكوت كرده‌اند (البته ماها نيز از اين سكوت مستثني نيستم) و اين موضوع باعث شهامت بيشتر اين افراد شده و هرچه دل تنگشان مي‌خواهد انجام مي‌دهند.

در این نامه به طرح مدیریت مهاب قدس برای حذف نیروها با هدف کسب سهامی با ارزش‌تر برای گروهی کوچک‌تر آمده است: “جناب آقاي تركش‌دوز در جلسه شوراي مديران كه اواخر مهرماه ۹۹ بدليل مسايل كوويد ۱۹ فقط با حضور مديران امورها برگزار گرديد به آنها عنوان می‌كند كه «طبق پيش‌بيني من سال ۱۴۰۰ يك رئيس جمهور اصول‌گرا انتخاب خواهد شد و حتما سهام شركت بصورت رسمي به آستان قدس واگذار می‌شود و قرار است ۱۰ درصد سهام هم به پرسنل برسد حال خود شما مديران دوست داريد اين سهام بين ۲۰۰ نفر تقسيم شود و يا ۲۰۰۰ نفر . پس برويد تا می‌‌توانيد پرسنل را به روش‌هاي مختلف مجبور به ترك شركت بكنيد.»”

نویسنده در ادامه نظر خودش را نسبت به مدیریت مهاب چنین می‌نویسد: “خدا را چه ديدی شايد آه يكي از اين پرسنلي را كه به خاك سياه مي‌نشاني و از كار بيكارشان می‌كنی باعث شود شما هم به سودای دريافت سهم هرگز نرسيد.

یکی از کارکنان مهاب قدس با اشاره به محتوای این یادداشت به آب‌نیوز گفت که برخی از رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه‌های مرتبط به خاطر هدایایی که دائماً از مدیریت مهاب قدس دریافت می‌کنند، حاضر به پوشش خبری مربوط به مهاب نیستند. در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: “جناب آقای تركش دوز فكر می‌كنيد ماها خبر نداريم با پرداخت هدايا و خريدن بعضي از خبرنگاران بعضي از خبرگزاری‌های وابسته مصاحبه ترتيب می‌دهيد؟ خدايی‌اش كدام پروژه درست حسابی را براي شركت گرفتيد. پروژه‌هايی هم كه گرفتيد بدليل عملكرد شخص جناب عالی كارفرمايش ناراضی است مثل پروژه نپال و يا پولش را مانند پروژه هند چند ساله نتوانستيد بگيريد.

در قسمتی دیگر به سواستفاده‌های درون خانواده ترکش‌دوز اشاره شده است. به گفته چند نفر از کارشناسان فعلی و سابق مهاب قدس، مدیریت سرمایه‌های خارج از کشور آقای ترکش‌دوز و امور بین‌المللی بر عهده پسرانش بوده است: “جناب تركش‌دوز همه جانبه مشغول غارت مهاب هستند و از هيچ چيزي دريغ نمي كنند. جديداً پسر سوگلی‌‌شان را به مديريت بازارياني بين الملل امور يكپارچه گماشته‌اند. خودتان هزاران شرايط براي احراز پست در مهاب گذاشتيد، پسرتان كدام يك را دارد؟ تاكنون پسرتان يك پروژه مطالعاتی انجام داده است؟ به گواه هم دوستان فرزند دلبند شما فقط در بخش حضور داشتند اما دريغ از يك كار. ايشان چگونه مدير شدند؟ حتما جواب داريد… مثلا جواب‌هايي كه سال گذشته به نامه‌هاي قبلي داديد. آقاي تركش دوز لطفا ديگر كمتر شو بازي كنيد.

برخی از کارکنان مهاب قدس به دنبال برگزاری تجمع در مقابل وزارت نیرو، شرکت ساتکاب و نمایندگی آستاد قدس هستند.

23 دیدگاه برای “سهم‌خواهی و سهام‌خواهی، عامل بحران اخیر مهاب قدس”

  1. هرچه درخصوص این مدیرعامل تمامیت‌خواه بنویسن بازم کمه، چون خیلی از دوستان و همکاران نگران وضعیت شغلی دراین بازار کار آشفته هستند، ایشان هم ماهیگیر قهار، تحریم برجام و بیماری کرونا دو فرصت طلایی دراختیار حاکمان فرصت‌طلب مهاب گذاشت تا با زمان‌ بدست آمده به مطامع خویش برسند! از آنجایی که قانون برای عده‌ای مانند ابزار کار عمل میکند لذا بنظر افق روشنی برای حق‌خواهی وجود ندارد!
    جناب ترکش‌دوز شرکت مهاب مفت شصت‌شما ، خانواده و دوستان‌نتان، زمان دانشجویی در انگلیس و روزی که بعنوان سیاهی‌لشگر دور انتشارات پنگوئن علیه چاپ کتاب سلمان‌رشدی و آتش‌زدن انتشارات دورادور قدم زدی ! شاید که نه و به حتم برای رسیدن به چنین روزی بود،
    طی ۱۳ سال سلطنت آرام و آرام مخالفان اطراف را جدا و حذف کردی و بچه‌های امثال نوبخت و باهنر و … استخدام شرکت درآوردی برای مطامع پیش‌بینی شده! و حیف از ما که بیشتر عمر کاری‌مان و سلامتی جسم و روح خود و خانواده را در راه اعتلای این شرکت بزرگ گذاشتیم و غیرت‌مندانه براش زحمت کشیدیم.
    حتی از خیلی از آرزوهای‌مان گذشتیم ولی این شد عاقبت ما و شرکت مهاب!
    اين جهان كوه است و فعل ما ندا
    سوي ما آيد نداها را صدا
    فعل تو كان زايد از جان و تنت
    همچو فرزندي بگيرد دامنت
    پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد
    بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
    فعل تست اين غصه هاي دم به دم
    اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

  2. با سلام
    به نظر اينجانب علاوه بر انعكاس اين مسائل در رسانه ها كه حتما مفيد خواهد بود و سبب جلب توجه فضاي عمومي به از دست رفتن يك سرمايه عظيم ملي در كشور خواهدشد،
    پيشنهاد اين است
    ١-كه همكاران هر كدام هر سندي دارند به قوه قضاييه ارائه نمايند،و بر پيگيري همت داشته باشند.
    ٢-حتما لازم است با توليت آستان ها( و نه فرد ديگري) جلسه برگزار شود و مسائل مطرح شود
    ٣-موارد درخواست پرسنل مشخص است كه مدير عامل بايد نسبت به اجراي آنها اقدام نمايد: از جمله درخواست ها مي توان به ؛
    -لغو طرح تبعيض آميز طبقه بندي
    -پايان حضور همه بازنشستگان
    -پايان تبعيض در پرداخت ها (همه پرداخت ها اعم از حقوق و پاداشو سامان) بين پرسنل با گروه شعلي مشابه
    -تغيير برخي مديريت ها مانند اداري و سد و نيروگاه
    -برخورد با كساني كه مسائل اخلاقي دارند و نزديك مدير عامل هستند
    -انتصاب مديران جوان و صالح در مسئوليت هاي مديريتي در همه سطوح
    -انحلال شوراي شركت كه همگي از كهنسالان نا كارآمد هستند و هيچ سودي براي شركت ندارند
    و موارد ديگر كه قبلا به مدير عامل گفته شده و منتشر هم شده

  3. آن شنیدستی که در اقصای غور
    بارسالاری بیفتاد از ستور
    گفت چشم تنگ دنیادوست را
    یا قناعت پر کند یا خاک گور

     

  4. فقط یکنفر به من بگوید آقای میردورقی چکاره شرکت است؟ شایستگی و قابلیت ایشان چیست بعنوان مدیریت نواحی تاکنون چند پروژه برای شرکت کاریابی کرده است؟ سواد و معلومات ایشان تا چه سطحی ست؟ بجز پروژه کرخه که ستادی بوده چند پروژه را تجربه کرده است. حال برسیم به مدیریت عامل شرکت!
    ناصر ترکش دوز کسی که به واسطه رانت و واسطه گری توانست در جایگاه مرحوم مهندسین بابایی و رمضانی و مدیران قابلی چون مهندسین حضرتی و کیافر، بنشیند!
    او تاکنون چند پروژه را با مدیریت خویش به سرانجام برساند؟
    شعار مدیران سابق شایسته سالاری بود در حالی که در زمان مدیریت ایشان به کارفرما سالاری تبدیل شد. در مدیران کارفرما افراد قابل و بزرگی بودند که به اجماع و مشورت معتقد بودند نه رانت!
    به هرحال مهاب قدس شایسته سالاری آن که نابود شد در مجامع علمی هم کارفرما در قابلیت شرکت مردد شد! چرا؟
    چون آقای مدیر توانایی حفظ پویایی و انتقال تجارب به نسل‌های بعد را نداشت و علی آخر…
    دزدی و اختلاس بعهده حفاظت و اطلاعات و قضاوت آن با قضات محترم است فقط لازم است کمی به حساب‌های شرکت سرکش بکشند

    1. میردورقی پدیده شاندیز مهاب قدس ! تحصیلات زیر دپپلم! فساد اخلاقی!!! همه تو شرکت میدونن!! از همه مهمتر پست و فیش حقوقی اش غیر قابل مقایسه با مدیران فنی شرکت! کنفرانس icold تو فیلپین ایشون رفت از اونجایی که سواد فارسی هم ندارد شعور معاشرت هم ندارد با خودش مترجم هم برد! الانم که پرستو استخدام کرده بعنوان مدیر میانی اش😂😁این عمل اخرش دیگه وقیحانه ترین کاری بود که می تونست یه دزد بی سرپا در یک شرکت مهندسی مشاور که همه تحسلکرده ان انجام بده! همه همکاران یادشونه که چطور عادل فردوسی پور آبروش برد وقتی با چک ۴ میلیاردی پسرشو زورچپون تیم ذخیره پرسپولیس کرده بود! عادل فردوسی پور ازش پرسید چک شما متعلق به شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس!!!!!!! همچنین ایشون پارسال بخاطر اختلاس در بیمه چند شبی در زندان سپری شده بود!همسر همین شر خر مهاب تهدید کرده بود اگه شوهرم از زندان در نیارید همه تون لو میدیم!!!!!

  5. اقدامات تخريبي ترکش دوز در مهاب قدس !!!

    باسلام و سلامتي براي همكاران محترم و اداي احترام به همكاران درگذشته در اثر بيماري كرونا

    در ادامه مطالب عنوان شده توسط همكاران محترم در نامه قبلي به استحضار مي رساند كه فساد در حال جريان در شركت مهاب قدس ابعاد بسيار وسيعي دارد. مديرعامل و نوچه هاي ايشان در حال چپاول درامدهاي شركت هستند. ودر شوراي به اصطلاح عالي شركت يك عده مدير كه بفكر فقط جيب خود و كارانه هاي چند ده ميليوني هستند به گواه يكي ازهمين مديران حاضر در جلسات  ، در جلوي تصميمات غير قانوني فقط مثل عروسك خيمه شب بازي سر تكان مي دهند و تاييد مي كنند.

    تمام تصميماتي كه مديرعامل بي كفايت اتخاذ ميكند دقيقا از سال 92 از زمان واگذاي سهم شركت شروع شده است. قبل از آن اين آقا جرات چنين كاري نداشت. خدا اون احمقي نژاد و دارو دسته دزدش را لعنت كند كه اينكار كردند و باعث شدند اين آقا 12 سال هركاري دلش خواست بكند و بعدش همشون جذب آستان شدند افرادي مانند عطار زاده و نامجوو…

    اين آقايان از سال 92 باتوجه به اختلاف بين سهامدارن و ديدن دم بعضي از نمايندگان مجلس مانند ….. (رفيق گرمابه و گلستان ميردورقي) و… وهمچنين با استخدام فرزندان نمايندگان سابق و پر نفوذ مجلس و وزارت نيرو توانستند در اين سمت بمانند و به چپاول اين شركت ادامه دهند. لازم باشد اسامي نمايندگان و آن افراد را ذكر خواهيم كرد.

    مديران زالو سفت همچون ميردورقي و برقعي و مهدي پور و… (كه در مطالب بعدي حتما به فساد اين افراد هم بطور خاص پرداخته خواهد شد)هرروز به دستور مدير فاسدشان دنبال كارهايي هستند كه از حقوق دريافتي پرسنل كم كنند تا خدايي ناكرده گوشه دريافتي خودشان خط نخورد. همين ميردورقي را همه بچه هاي كرخه ميشناسنش كي بوده و چكار ميكرده است. به گفته دوستان شهر دزفول و انديمشك شاغل در طرح كرخه اين آقا با تحصيلات زير ديپلم نامه رسان سپاسد بوده و مهابي هم نبوده و مرحوم بابايي با چه فضاحتي بيرونش كرده است . الان ايشان با همين پولهاي كلاني كه از مهاب بالا كشيده در منطقه ظفر در ملك خودش ساكن هست درحالي كه بسيار از كارشناسان توانمند شركت بعد از سالها زحمت در اين شركت يا مستاجرند يا محل زندگيشون از مهاب انقدر دوراست كه بايد روزي دوسه ساعت در راه رفت آمد باشند . مديرعامل نالايق با همفكري همين ارازل سرويس را به بهانه كرونا حذف مي كند و در ابتدا عنوان مي‌كنند كه هزينه اياب و ذهاب پرداخت مي شود(حتما تكذيب مي كنند) بعد كلا به دست فراموشي سپرده ميشود همانند موضوع نهار پرسنل عزيز شركت كه آن را بالا كشيدند.

    ما در اين نامه سعي كرديم ابعاد مختلف فساد سازمان يافته در شركت و بلاهايي كه سرمان مي‌آورند تا درصدي از حقوق ناچيز دريافتيمان را به عناوين مختلف از ما كم كنند تا جيب خودشان را پر كنند را تشريح نماييم . البته همه همكاران محترم و دوست داشتني مهاب از بيشتر اين مسائل آگاه هستند فقط فعلا به اقتضاي شرايط سكوت كرده اند ( البته ماها نيز از اين سكوت مستثني نيستم) و اين موضوع باعث شهامت بيشتر اين افراد شده و هرچه دل تنگشون ميخواهد انجام ميدهند.

    1-    جناب آقاي تركش دوز در جلسه شوراي مديران كه اواخر مهرماه99 بدليل مسايل كوويد 19 فقط با حضور مديران امورها برگزار گرديد به آنها عنوان مي كند كه طبق پيش بيني من سال 1400 يك رئيس جمهور اصول گرا انتخاب خواهد شد و حتما سهام شركت بصورت رسمي به آستان قدس واگذار مي شود و قرار است 10 درصد سهام هم به پرسنل برسد حال خود شما مديران دوست داريد اين سهام بين 200 نفر تقسيم شود و يا 2000 نفر . پس بريد تا مي‌توانيد پرسنل را به روشهاي مختلف مجبور به ترك شركت بكنيد . خدا را چه ديدي شايد آه يكي از اين پرسنلي را كه به خاك سياه مينشاني و از كار بيكارشان مي كني باعث شود شما هم به سوداي دريافت سهم هرگز نرسيد.

    2-    در مورد گروه بندي a , b , c خدمتتون عرض كنيم . آقايان ابتدا فشار آوردند كه گروه بندي شود و گروه c را تمديد نكردند. اين موضوع به گوش شركت ساتكاب (مسئول سهام وزارت نيرو)مي رسد در نتيجه از طرف وزارت نيرو به شركت اخطار داده ميشود كه شركت حق تعديل پرسنل تهران را ندارد. در اين حالت تركش دوز روشش را عوض كرد با استفاده از شرايط كرونايي دنبال اين موضوع مي رود كه با فشار مضاعف به پرسنل و كاهش شديد پرداختي به خاطر مرخصي پروتكلهاي كوويد 19 دوستان خودشان از شركت منفك بشوند . كه عملا هم تا الان چند نفر از كارشناسان زبده شركت كه موفق به پيدا كردن كار شدند شركت را ترك كردند كه مي توان به كارشناساني همچون مهندس آقامحمدي و مهندس ضمير روشن و مهندس اسمعيلي مدير بخش ژئوماتيك (درحال ترك شركت) از امور نقشه برداري- مهندس شاوردي از اقتصادي – مهندسين داود صالحي و محسن عمران و نوروز شاد ودكتر معتمدي و مهندس غلامي از سدو نيروگاه ومهندس برغمدي از طرح گرمسيري و….. همچنين كارشناسان بسيارمسلط به مسايل اجرايي از كارگاهها اشاره كرد كه براي تربيت هركدام از اينها شركت هزينه نموده است. اما مديران بي كفايت همانگونه كه در نامه قبلي اشاره شده بدنبال زمين زدن مهاب قدس و بالا كشيدن سهام آن هستند.

    3-    جناب آقاي تركش دوز فكر مي كنيد ماها خبر نداريم با پرداخت هدايا و خريدن بعضي از خبر نگاران بعضي از خبرگزاريها وابسته مصاحبه ترتيب مي‌دهيد. خدايشش كدام پروژه درست حسابي را براي شركت گرفتيد. پروژه هايي هم كه گرفتيد بدليل عملكرد شخص جناب عالي كارفرمايش ناراضي است مثل پروژه نپال و يا پولش را مانند پروژه هند چند ساله نتونستيد بگيريد.   همه مي‌دانيم كه تمامي اين كارها بخاطر اين است كه به اسم پروژه خارجي تمام پروژه هاي داخلي را با قيمتهاي بالا و دلايل واهي رد كنيد و براي خارجيها هم مسائل ديگر عنوان ميكنيد . همانگونه كه در نامه قبلي اشاره شده به هدف خود و بالاسريهايتان در خصوص ورشكسته نشان دادن مهاب قدس و بالاكشيدن سهام آن برسيد.

    4-    جناب تركش دوز همه جانبه مشغول غارت مهاب هستند و از هيچ چيزي دريغ نمي كنند. جديدا پسر سوگليشان را به مديريت بازارياني بين الملل امور يكپارچه گماشته اند. خودتان هزاران شرايط براي احراز پست در مهاب گذاشتيد .پسرتان كدام يك را دارد. تاكنون پسرتان يك پروژه مطالعاتي انجام داده است. به گواه هم دوستان فرزند دلبند شما فقط در بخش حضور داشتند اما دريغ از يك كار.  ايشان چگونه مدير شدند .حتما جواب داريد مثلا جوابهايي كه سال گذشته به نامه هاي قبلي داديد.  آقاي تركش دوز لطفا ديگر كمتر شو بازي كنيد.

    5-    در مورد تعديل نيرو هم خدمتتون عرض كنم . پارسال تركش دوز دوباره شو بازي كرد و گفت بازنشسته ها ساعتي شوند و حداكثر ساعت هم 64 و يا 120 ساعت بشود . اما بعداز مدتي اكثر 64 ساعتها دوباره 120ساعتي شدند و بقيه هم مجوز بيشتر از 120 يا 64 ساعت از مدير عامل گرفتند .

    يا عوامل حوزه مديريت كه هر روز زياد ميشوند ببينيد امسال سه چهار نفر در اين بخش جذب شده اند كه اينها قبلا بيرون شركت داشتند و رقيب مهاب بودند و الان امدند دوباره مهاب را بدوشند.

    اقدامات آقايان ابعاد بسيار زيادي دارد كه در نامه هاي بعدي حتما به آنها پرداخته خواهد شد. براي اينكه مطالب طولاني نشود فقط يك مورد را كه دوستان اصرار داشتن در اين نامه بگنجانيم كه در ادامه خدمتتون عرض مي‌كنيم

    موضوع مهمي كه در شركت توسط بعضي از مديران ارشد و مياني فاسد انجام مي شود خارج كردن بخشي از بودجه كارانه(كارانه-پاداش- سود) بخشها و طرحها به نفع خودشان است. بعضي از مديران باهمكاري بعضي از همكاران بودجه كارانه پرسنل را در اختيار مي گيرند. اين مديران مبلغ زيادي از كارانه را به حساب كارشناسان خاص واريز مي كنند و سپس از آنها مي‌گيرند. اين مديران حتي به كارانه هاي چند ده ميليوني راضي نبوده به حقوق پرسنل دست درازي مي كنند.مطمئنا جناب تركش دوز از اين مسئله اطلاع دارند(اگر واقعا خبر ندارن جلوي اين قضيه را بگيرند). ما به كمك دوستان تعدادي از اين مديران و كارشناسان را شناسايي كرده ايم اگر به رويه خود ادامه دهند اسمي دوستان را همراه با مستندات ارائه خواهيم كرد. همكاران وكارشناسان عزيز مي دانيم كه شما به انجام اين كار مجبور شديد اما لطفا از ادامه اينكار امتناع كنيد تا ما با اسم بردن از شما شرمنده نشويم. و مي‌بايست مبالغ فوق به پرسنل بخشها و طرحها عودت داده شود.

    دوستان و كارشناسان محترم و زحمت كش مهاب قدس ما در تدارك يك تجمع در مقابل شركت ساتكاب و وزارت نيرو و نمايندگي استان قدس در تهران هستيم.انشاا.. اگر توفقي بشود قبل از 22 بهمن اين تجمع را ساماندهي خواهيم كرد . براي اينكه بتوانيم افراد زيادي را براي آن روز هماهنگ كنيم لطفا اگر آدرسهاي ايميلي از دوستان مهاب داريد بوسيله يك ايميل فيك براي ما بفرستيد. انشاا.. به اميد روزهاي خوش براي مهاب قدس عزيزمان.

    از طرف جمعي از خانواده مهاب

    همكاران اندكي صبر سحر نزديك است

    اين داستان ادامه دارد……..

  6. با سلام ، جذب پسر آقای نوبخت به خاطر این هست که حدود چهار سال پیش بخشنامه ای از طرف سازمان برنامه و بودجه صادر شد که تکنسین های نظارت کارگاهی که مدرک دانشگاهی فوق دیپلم از پنج دانشگاه معتبر کشور از نظر مهاب قدس را ندارند تا دو سال آینده نمی‌توانند مشغول به کار باشند که این بخشنامه با وساطت شرکت آب نیرو دو سال با تاخیر اجرا شد. که اسفند ماه امسال تمام میشود و تعداد زیادی از شرکت مهاب قدس با سابقه حداقل بیست سال از شرکت اخراج می شوند ، با این بخشنامه اکثر پرسنل با سابقه در صنعت سد سازی کشور از مدار کار خارج می‌شوند و استارت ترکش دوز برای کوچک کردن شرکت از سال ها قبل شروع شده است ، امیدواریم که دستگاههای نظارتی وارد عمل شوند تا بعدها دنبال برگردندان ایشان از کشور کانادا نباشند. ضمن اینکه بخشنامه سازمان برنامه و بودجه در سایت آن سازمان موجود هست.

  7. سلام برای کارشناسان خدوم وبا دانش شرکت مهاب خیلی ناراحت هستم،امیدوارم، مدیران عالی نظام برای حل مشکل بوجود آمده ورود کنند.
    بازرسی اداره کار.

  8. من از کارکنان مهاب قدس نیستم ولی ده ها سال با شرکت های مشاور و پیمانکاری در ایران کار کردم یعنی خدایی ظلمی که این شرکت ها به مهندس ها می کنند انگلیسی ها در شرکت نفت به ایرانی ها نکردن … حاکمیت اینا را ول کرده به امان خدا بی قانونی و بی عدالتی و منفعت طلبی خط مشی ایناست

  9. همکار سابق، این آقا یک قانون من درآوردی گذاشته که هر موقع پول از کارفرما گرفتم پول تسویه حسابها را که از شرکت رفتن میدهم. اقا من 15 ماه از شرکت تعدیل شدم و بیش از 20 ماه طلبکار، اون موقع چند تا ماشین ایرانی میتوانستم بگیرم، الان چون قسط ماشینم را ندادم آنرا هم فروختم، امیدوارم اگه خوب کاری کرده سرش بیاد اگه بد کاری کرده سرش به سنگ بخوره، و بیدار بشه

  10. باسلام
    جدیدا نامه به تایید ترکش دوز رسید دقیقا با این عنوان
    موافقت مدیر عامل با پرداخت مبلغ به عنوان ترمیم حقوق پرسنل جوان و نخبه به تاریخ ۵ بهمن ماه شماره نامه ۲۲۲۴۱۷۰
    دوسنان طرح سوم امیرعلی در حال شکل گرفتن است.مگه ما با ۲۲ سال سابقه و بودن در بهترین پروژه های شرکت حق نخبگی میگیریم
    این پولها به حقوق پایه شون اضافه میشه و به طبع ان اضافه کار و حق ماموریتشون هم اضافه میشه
    من مخالف اضافه کردن حقوق دوستان نیستم اما این کارها فقط به خاطر امیرعلی و امسال ایشان که سفارش شده اند صورت میگیرد.چون تمام کسایی که در این سالهای اخیر استخدام شدند همه سفارش شده هستند

  11. سلام همکاران
    در خصوص بحثی که در نامه اخیر اشاره شده واقعا بعصی از مدیران به کارانه ها دست دراز میکنند.یکی از پرسنل کارگاهی دوست من است .میگفت که در دفتر یکی از سرناطران بودم که کارانه واریز کردن در این هنگام مسول اداری مالی طرح زنگ زد و گفت یک میلیون از کارانه بریز به این‌کارت
    من از سرناط پرسیدم جریان چیه .من را پیچاند
    بعدا پرس و جو کردم فهمیدم که مدیر طرح یک میلیون بهش بیشتر داده بعدش ازش میگیره
    مثلا این رویه در بعصی از طرحا و بخشها معمول است.این صرحتا دزدی از حق پرسنل است
    واقعا اگر فکری برای اینکار نشه باید به نطر من اسم میدیران و پرسنل که در اینکار دخیل هستن را افشا کنیم.
    حتما اینکار با مجوز ترکش دوز است.کدخدا راببین ده را عارت کن

  12. سلام
    این چه رسم نامبارکی است که سرمایه های این کشور باید حیران و دربه در دنبال کار بگردند؟
    مگر مهاب قدس سرمایه ای باارزش تر از نیروی انسانی ماهر و توانمندش دارد؟
    امان از تفرقه و امان از کسانی که ماموریت دارند بین پرسنل مهاب چند دستگی ایجاد کنند تا به اهداف خود برسند؟
    حرف آخر:
    مراجع بیایند و تعیین تکلیف کنند

  13. یکی از آقایان غیر مهابی در حوزه قم فرمودند:
    مراجع بیاین و تعیین تکلیف کنند !!!
    به این عزیز دور از وطن (دور از مهاب)، باید گفت، بعد از ۴۲ سال، مگه چیزی هم مونده که روحانیت تکلیفش رو معلوم نکرده باشن !!! باز به جایی بوی کباب اومد و شما پیداتون شد. عزیز، دارن خر داغ میکنن، هول برت نداره. مهاب لقمه بزرگیه براتون، اون هم با کمک چند کودن فرصت طلب دون پایه که فقط دنبال پست و مقام‌های معممولی مثل مترو و بازاریابی امور و مدیر طرح بختیاری هستند. معلومه که خیلی ارزون قیمت هستید.
    ایکاش اون کسانی که به اسم پرسنل مهاب از این جماعت حمایت میکنند، بدونند که دارن آبروی کدام مهابی‌ها رو سر گردنه بغض و کینه برای راهزنانی اینچنینی تقدیم میکنند.

  14. دوستان عزیز
    طرف در کامنت بالا اومده و با فریاد امان از تفرقه گفته:
    مراجع بیایند و تعیین تکلیف کنند !!!
    عزیزی که از بیرون از مهاب، در وطن خود، در حوزه قم نشسته‌ای و فریاد یا مصیبتا می‌زنی، یک بار ۴۲ سال پیش این روحانیت گرامی و خیرخواه آمدند و تکلیف همه چیز رو مشخص کردند. مگر چیز دیگری هم مانده که میخواهید تعیین تکلیف کنید؟! ته سفره است و دنبال ماترک باقی مانده از خوان نعمت ملک اسلامی! بوی کباب می‌آید؟ اشتباه به عرض رسانده‌ان، خر داغ می‌کنند.
    خری که نعلش هوس جولان بر صندلی ریاست‌های میانی در مهاب دارد و میخواهد از این آب گل آلود کم عمق، شیر ماهی دریای عمیق صید کند. مهاب لقمه بزرگی است، مناسب گلوی نازک شما نیست. قطعا خفه خواهید شد. فروختن خود و مهاب به قیمت ارزان یک صندلی مترو و یا یک صندوق بازاریابی و یا صفحه از صورت وضعیت سد بختیاری دور از انتظار نیست ولی چرا به اسم پرسنل شریف مهاب؟؟!! آنانی که به اسم پرسنل و همکاران مهاب از این زالو صفتان حمایت می‌کنند چرا ؟!
    مهاب قیم نمی‌خواهد، غم‌خوار می‌خواهد. پای بیگانه به اینجا نکشانید که بیگانه اول سهم خود را می‌برد.
    به جای دم تیغ دادن پرسنل، بیاید و چانه زنی کنید.
    هنوز مشخص نیست که هستید و از کجا آمده‌اید. پشت سر پرسنل پنهان می‌شوید و داد حق خواهی میزنید؟
    به پرسنل می‌گویید که فقط به مراجع و آستانی‌ها اعتماد کنند؟ چرا؟ چون نوبت رانت‌خواری شماست؟
    وزارت نیرو که خود دادخواه اول است، داخواهی سهامش را به دست شما بسپارد که خود دزد سهام هستید؟! و بخاطر یک پست مدیریتی ناقابل، سمساری کل مهاب هستید؟!
    اون مهابی که من میشناسم، ۳۵ سال است که با همه فراز و نشیب‌ها دوام آورده و هنوز سرپاست، خیلی خواستند بر زمینش زنند و یا تکه‌ای از آن را بکنند ولی هنوز نفس می‌کشد و بدون حمایت غیر، دست بر زانوی خود دارد. مهاب را مردمش مهاب کردند، از کوچک و بزرگ و از بالا و پایین وگرنه هنوز گوشت قربانی بود در دست سهام داران و سهام خواران.
    یاد جمله ماندگار در فیلم کمال الملک ساختهوعلیرحاتمی افتادم.
    اتابک: استاد خواهش میکنم ایران کوچک را تنها نگذارید.
    کمال‌الملک: شما از ایران دست بردارید، مملکت بزرگی می‌شود.

    1. برادر داری اشتباه میزنی!
      منظور از مراجع، مراجع قضایی و نظارتی است! نه مراجع تقلید که شما یاد عقده‌گشاییهای خودت افتادی.
      لابد مهندس هم هستی؟
      لابد از آقا، حق نخبگی هم میگیری؟

    2. با نام خدا و سلام خدمت شما
      من متوجه خيلي از فرمايشات شما نمي شوم
      به گمانم اشتباه متوجه شديد
      ما دنبال هيچ صندلي و … نيستيم و كارمند مهاب هم نيستيم ، كار ما مطالبه گري است، همين ،
      و دنبال اصلاح امور هستيم به نفع شما كه پرسنل مهاب هستيد
      البته به شما حق ميدهم
      ممكن است درون آن سازمان دعواهايي وجود داشته باشد ولي اين شان اين موضوع را در حد دعواهاي درون سازماني تنزل ندهيد لطفا
      خواهش ميكنم نزاكت را در عباراتتان رعايت فرماييد

      1. جناب محمد مهدی گرامی
        سلام العلیکم
        حالا که فرمودید مهابی نیستید و مطالبه گر هستید، محبت می‌فرمائید بگوئید که هستید و به کجا تعلق دارید، شغل‌تان چیست و چرا دنبال اصلاح امور مهابید وقتی ذی نفع نیستید و اگر ذی نفع هستید از کدام صاحب نفع یا سهام دار حمایت می‌کنید و اصلا چرا برای ما مهابی‌ها دلسوزی می‌کنید؟
        با عرض معذرت، ما شنیده‌ایم که: هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمیگیرد.
        التماس و دعا
        هیچ

  15. شما که مهندسی! وقتی یک روحانی که به قول خودش کارمند مهاب هم نیست، مطالبه گری می‌کند و حرف از مراجع و حکمیت آستان قدس می‌زند، کجایش به مراجع قضایی و نظارتی که از قصا پرونده شکایت وزارت نیرو نیز توسط ایشان بایکوت شده است، می‌خورد.
    مثل هم میخواهی بزن درستش را انتخاب کن، مثلا بگو:
    این دغل دوستان که می‌بینی، مگسانند گرد شیرینی
    یا اینکه بگو:
    نرود میخ آهنین بر سنگ یا بر مخ
    خلاصه اینکه بفهم، مهندس بفهم:
    اون قبری که بالا سرش گریه میکنی، مرده توش نیست.

    1. جناب تکنسین عزیز
      می‌دونم شما و برخی دوستان درگیر امضاء طومار حمایتی کاملا خودجوش اخیر هستین، وقتتون رو با بحث نمیگیرم.
      اصن از شما بعیده توی این سایتها تشریف بیارید

      از آقای مهندس نیک‌اهنگ کوثر تقاضا دارم به موضوع این طومار خودجوش! هم بپردازن که اگر کسی امضا نکنه، تعدیل میشه

  16. آقای مهندس عزیزی که روباه رو دیدی، فقط دمش رو دیدی؟ بقیه جاها مثل دندون و چنگالاشو ندیدی؟
    وقتی بهت گفتند کجا بری و به کی شکایت کنی، تشخیص دادی گرگ کیه و گوسفند کیه؟!
    حبه انگور، خیلی زود در مهاب را روی آقا گرگه باز کردی!!! حداقل اول دست و پاش رو میدی، بعد می‌پریدی و در رو باز می‌کردی؟؟!!
    چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا !
    عزیز دل برادر، حواست به شنگول و منگول و دیگر رفقات هم باشه.
    با خودت صادق باش.

    1. اتفاقا دست آقاگرگه رو داخل مهاب دیدیم
      داشت به نامه‌ی سراسر دروغ خودجوش! پخش میکرد بین پرسنل که امضا کنن

      بی‌خدایی و امید به بندهٔ ناچیز خدا باعث میشه یه عده مث شما فکر کنن روزیشون دست این آقایونه و هرچی میدن دستشون امضا کنن و هرسازی میزنن باهاش برقصن

  17. سلام عليكم
    خطاب به برادر يا خواهري كه تحت عنوان تكنسين يا شاهد مطلب نوشته:
    سلام عليكم
    باز هم اشتباه فرموديد اولا بنده روحاني هم نيستم گرچه در گروه هاي مطالبه گر ديگري كه پيگير مبحث مهاب هستند روحانيت معظم هم حضور دارند.
    در ثاني
    بسياري از همكاران مهاب به مراجع قانوني شكايت برده اند و مباحثي مطرح شده است كه ما با آن مراجع(قضايي و نظارتي)ارتباط كاري داريم.
    در مورد مهاب نه جانب آستان ها را خواهيم گرفت نه وزارت نيرو بلكه جانب حق گرفته ميشود
    در اين مورد مهم محض اطلاع شما حكم حكومتي صادر شده كه ما در پي اجراي حكم حكومتي هستيم
    و از بابت عدم اجراي حكم حكومتي با مقصرين برخورد خواهد شد.
    البته اين جداي از مواردي است كه در داخل مهاب ميگذرد و گزارشات آن به مراجع قانوني ارجاع شده و در حال رسيدگي است
    از شما هم استدعا ميكنم اجازه دهيد روال قانوني طي شود
    قصور و اشتباهات و … متعدد گزازش شده كه بايد رسيدگي شود
    برخي از آنها رسيدگي شده و به نتيجه هم رسيده است كه ان شالله به زودي توسط مراجع قانوني اعلام ميشود
    با آرزوي صحت و سلامتي براي خانواده بزرگ مهاب

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.